نتیجه آزمون آیلتس

نتیجه 13 روز پس از آزمون اعلام می شود و بلافاصله پس از اعلام نتایج آزمون اصلی آیلتس، موسسه از طریق پیامک به شما اعلام میکند.

برای مشاهده نتیجه کافی است تا بر روی دکمه مشاهده نتیجه آزمون آیلتس در زیر کلیک کنید.

از طریق لینک زیر وارد سایت ielts.idp.com می شوید، که در ابتدا باید نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره ملی، شماره پاسپورت خود وارد کرده، دکمه من انسان هستم را بزنید و سپس از طریق دکمه get result کارنامه و نتیجه آزمون خود را مشاهده کنید.

برای دریافت کارنامه خود به صورت فیزیکی کافی است، تا با موسسه تماس بگیرید تا بلافاصله پس از آماده شدن کارنامه، کارنامه برای شما ارسال شود.

پس از دیدن نتیجه، در صورتی که اعتراض داشته می توانید، با پر کردن فرم اعتراض در پایین همین صفحه، می توانید اعتراض خود را ثبت کنید.

پیشنهاد می شود، قبل از اعتراض با مجموعه ما تماس گرفته و مشاوره بگیرید.

اعتراض به نتیجه آزمون آیلتس

اگر پس از مشاهده نتایج آزمون آیلتس، از نادرستی نتایج مطمئن بودید، اعتراض کنید؛ وگرنه اصلا اعتراض نکنید؛ چرا که برای اعتراض باید مبلغی را پرداخت کنید. در صورتی که اعتراض شما صحیح باشد، کل آن مبلغ به شما عودت داده میشود، اما اگر اعتراض شما درست و به جا نباشد، هیچ مبلغی به شما عودت داده نمیشود.

توجه داشته باشید که آزمون با دقت تمام و توسط اساتید با تجربه و متخصص تصحیح می شود، تنها در صورتی اعتراض کنید، که از اعتراض خود صد درصد مطمئن باشید.

برای اعتراض کافیست فرم زیر را پر کرده و مبلغ موردنظر را واریز کنید، سپس عکس فرم و رسید پرداختی را به ایمیل موسسه ارسال کنید.

پس از ارسال ایمیل، طی 3 تا 21 روز کاری اعتراض شما بررسی میشود، اگر اعتراض شما درست و به جا باشد کارنامه شما ویرایش میگردد.

در صفحه معرفی آزمون آیلتس، تمام معیارهایی که مورد ارزیابی قرار میگرند، به طور کامل نوشته شده است، قبل از اعتراض مطالب را به طور کامل مطالعه کرده و از اعتراض خود مطمئن شوید.

اعتراض به نتیجه آزمون آیلتس

برای اعتراض به نتیجه آزمون فرم زیر را پر کرده و پس از تکمیل کردن آن در باکس زیر آن را بارگزاری کنید.

شما از طریق فرم زیر می‌توانید، درخواست اعتراض به نتیجه آزمون را ثبت نمایید.

MM slash DD slash YYYY
Accepted file types: jpg, gif, png, jpeg, Max. file size: 5 MB.
قیمت:
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهارت های مورد ارزیابی آزمون آیلتس

توجه داشته باشید که در قسمت لیسنیگ، مهارت گوش دادن شما، درک فایل ضبط شده و پاسخ صحیح به سوالات و حتی املا لغات مورد ارزیابی قرار میگیرد، اگر مطمئن هستید که تمام سوالات را صحیح پاسخ دادید اما نمره نگرفته اید، حتما اعتراض کنید.

در رایتینگ مهارت نوشتن شما که املا لغات صحیح باشد، گرامر های مختلف و صحیح استفاده کرده باشید، متن شما منسجم باشد و حداقل تعداد لغات را به کار برده باشید، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در اسپیکینگ مهارت روان صحبت کردن شما، لغات متنوع، گرامر متنوع استفاده کردن و انسجام صحبت های شما مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در ریدینگ هم مهارت خواندن شما، متوجه شدن هدف و ایده متن توسط شما و پاسخ صحیح به سوالات مورد ارزیابی قرار میگیرد.

برای مطالعه مهارت های موردارزیابی و نحوه نمره دهی آزمون آیلتس با جزئیات به صفحه معرفی آزمون آیلتس مراجعه کنید.